No “Mirāžas” inkasācijas auto līdz mersedesam kā Kristapam Porziņģim – krāšņākos spēkratus apskati izstādē “Auto 2024”!


Jau šonedēļ – no 19. līdz 21. aprīlim – Ķīpsalā notiks starptautiskā autoindustrijas izstāde “Auto 2024”, kurā visskaļāk sevi pieteiks “Auto Exotica” ar drosmīgi pārveidotiem un restaurētiem spēkratiem – gan braukšanai pa ielām, gan cīņai sacensībās. Turklāt līdzās ātrākajiem, ar saules enerģiju darbināmiem un aerogrāfijas stilā apgleznotiem spēkratiem varēs vērot elpu aizraujošu motokaskadieru šovu “nāves bumbā”.

Sacīkšu taisnē visātrākie spēkrati – pro dragsteri
Ātrāk, tālāk un augstāk ir mūzšeni sacensību izaicinājumi. Automobiļu pasaulē viena no populārākajām spēku samēru noskaidrošanām notiek dragreisa taisnē – kurš ātrāk no starta līnijas nonāks finišā. Nopirkt kādu itāļu superauto un uzvarēt visus koplietošanas satiksmei paredzētos sportiskos spēkratus nav liela māka. Māksla ir uzbūvēt tādu sacīkšu bolīdu jeb šajā gadījuma “dragsteru”, kam līdzi netiks neviens cits sauszemes transportlīdzeklis.

Klasisks dragsters vizuāli atgādina formulas un bagija krustojumu: priekšā tam ir mazāki un šaurāki riteņi, bet aizmugurē – milzīgi un plati. Igaunijā tapušais dragsters, kas būs apskatāms “Auto Exotica” ekspozīcijā, ir aprīkots ar amerikāņu 5,3 litru V8 motoru, kas attīsta 700 zirgspēku jaudu. To visu ievietojot konstrukcijā, kas kopumā sver tikai 800 kg, tiek panākta galvu reibinoša dinamika – līdz 100 km/h tas paātrinās nieka 1,3 sekundēs, bet jau pēc 5,4 sekundēm no starta brīža tas ir sasniedzis 200 km/h. Rezultātā klasisko ceturtdaļjūdzes (402 m) dragreisa distanci tas veic iespaidīgās 8,7 sek.

Vēl viens izstādē apskatāmais dragsters ir tapis uz pasaulē visātrākā sērijveida motocikla “Suzuki Hayabusa” bāzes. Par “Balto vikingu” nosauktajam dragreisa sacensību motociklam ir pārbūvētas vai aizvietotas praktiski pilnīgi visas detaļas, un projekts kopumā noslīpēts tā, ka rezultātā tas attīsta vairāk nekā trīs reizes lielāku jaudu nekā rūpnīcas motocikls – 505 zirgspēkus, kas ir gandrīz tikpat kā, piemēram, “BMW M4 Competition” spēkratam. Un 402 metru dragreisa distanci “Baltais vikings” pieveic 8,9 sekundēs. Tas ir ātrāks pat par 1600 ZS jaudīgo “Bugatti Chiron Super Sport”, kam šai disciplīnai ir nepieciešama 9,1 sekunde.

Baltijā pirmais ar saules enerģiju darbināmais auto

Tikpat liels sacensību gars ir Igaunijā tapušajam ar saules enerģiju darbināmajam automobilim “Solaride”, kas gan pārstāv pilnīgi citu disciplīnu. Šo prototipu nu jau otrajā paaudzē radījuši Igaunijas augstskolu studenti, lai piedalītos izturības sacensībās jeb tā saucamajos ekorallijos. Jaunākais no sasniegumiem “Solaride 2.0” spēkratam ir 3. vieta starptautiskajās sacensībās Austrālijā. Šāds Baltijā pirmais ar saules enerģiju darbināmais spēkrats spēj sasniegt ātrumu 140 km/h, tomēr sacensību režīmā ar to nebrauc īpaši ātrāk par 90 km/h, lai taupītu enerģiju. Turklāt šo braukšanas ātrumu automātiski izvēlas vadības programmatūra, kas ir par 7 % efektīvāka nekā tad, ja optimālo braukšanas ātrumu noteiktu pats vadītājs.

Mersedess gluži kā Porziņģim
“Auto Exotica” ekspozīcijā būs apskatāma arī vācu tūninga kompānijas “Koenig Specials” pārbūvētā 80. gadu “Mercedes-Benz” S-klases kupeja (W126), kas ieturēta itāļu superauto “Ferrari Testarossa” vizuālo elementu stilā. Tieši šādas modifikācijas mersedess ir arī Latvijas labākajam basketbolistam Kristapam Porziņģim, bet tikai citā krāsā. “Koenig Specials GmbH” atrodas Minhenē un ir dibināts 1977. gadā. Šo uzņēmumu izveidoja Villijs Kēnigs pēc tam, kad bija gaužām neapmierināts ar 1974. gadā iegādātā "Ferrari 365 BB" superauto veiktspēju. Viņš to būtiski pārbūvēja un tamlīdzīgus uzlabojumus piedāvāja arī citiem “Ferrari” spēkratu īpašniekiem. Vēlāk viņš arī pievērsās “Mercedes-Benz” automobiļiem, piedāvājot tiem virsbūves dekoratīvās uzlikas “Ferrari Testarossa” stilā, kas luksusa kupeju padara vizuāli platāku. Šādi pārbūvēta klasiskā mersedesa cena var pārsniegt pat 100 tūkstošus eiro.

Tūninga pasaules leģenda “Nissan Skyline”
Japāņu sportiskais automobilis “Nissan Skyline” jeb Godzilla ir entuziastu iecienīts un iekārots jebkurā šī modeļa paaudzē. Izstādē “Auto 2024” būs apskatāms jaunākais no šī modeļa restaurācijas projektiem. “Perfection 86” par pamatu savam projektam bija izvēlējies “Nissan Skyline R34 GT-R” modifikāciju, kas restaurēta ar oriģinālajām detaļām un nokrāsota leģendārajā “Bayside Blue” tonī. Šis vairāk nekā 20 gadus vecais japāņu sportiskais auto ar turbopūtes sešcilindru motoru ātrumu 100 km/h sasniedz tikai 4,9 sekundēs. Turklāt “Skyline R34 GT-R” bija arī kulta filmas “Ātrs un bez žēlastības” aktiera Pola Vokera iecienītākais auto.

Latviešu “Vera” pret igauņu “Vikingu”
Jau pērnā gada izstādē apmeklētāju īpašu uzmanību izpelnījās aerogrāfijas stilā apgleznotie kravas vilcēji. Arī šogad būs divu šādu smago automobiļu “duelis” – jau pazīstamā latviešu “Vera” pret igauņu jaunpienācēju “Vikingu”. Abi šie pārbūvētie un apgleznotie kravas vilcēji piedalās “show truck” starptautiska mēroga šovos Eiropā. Abi projekti tapuši uz “Scania” kravas vilcēju bāzes, “Vera” attīsta 650 zirgspēku jaudu standarta 500 ZS vietā, bet “Vikings” ir jaunāks un jaudīgāks – ar 770 ZS jaudu. Abi auto ir pilnībā pārbūvēti gan no ārpuses, gan arī no iekšpuses. Interjeri ir veidoti Rīgā pie “Golden Beard Customs”, abiem auto ir ar aerogrāfija, kuru zīmēja māksliniece Mari Putus no Somijas.

Latvijā vienīgā “Hellcat” kupeja
Spēkratu neizbēgamās elektrifikācijas laikmetā tāds muskuļauto kā “Dodge Challenger SRT Hellcat” ir pilnīgs pretmets mūsdienu autobūves vektoram – 717 zirgspēku jauda no 6,2 litru V8 kompresormotora un 70 litru benzīna tvertnes izsūkšana sausa 13 minūtēs, ja pa automaģistrāli traucas ar akseleratora pedāli grīdā. Tam ir nepieciešams ne tikai daudz degvielas 2,9 sekunžu paātrinājumam līdz 100 km/h un 320 km/h maksimālajam braukšanas ātrumam, bet arī daudz gaisa iekšdedzes cikla nodrošināšanai – tieši šī iemesla dēļ “Dodge” inženieri vienu no priekšējiem lukturiem aizstājuši ar papildu gaisa tvērēju. Tomēr, ja lauvu nerausta aiz ūsām, tā ir pilnīgi mierīga – braucot civilos apstākļos, šis V8 muskuļauto uz šosejas spēj iekļauties arī 10 litru patēriņā uz 100 km.

Filmas “Mirāža” inkasācijas automobilis
Izstādes sadaļā “Auto Exotica” varēs apskatīt soctīklos popularitāti guvušo “Lada Niva” apvidus automobili, kas pārbūvēts populārās filmas “Mirāža” inkasācijas auto stilā. Lai arī 80. gadu filmas “Mirāža” darbība norisinājās it kā ASV, uzņemta tā tika tepat, Padomju Savienībā, tādēļ par “amerikāņu” bankas inkasācijas automobili kļuva tas, kas tobrīd pie mums bija pieejams – "Lada Niva" apvidnieks. Filmai izgatavotais automobilis 80. gadu standartiem izskatījās gana nikni – logiem priekšā režģi un spēkrata aizmugurē uzstādīts naudas seifs. Filmas vajadzībām tapušajam “Lada Niva” inkasācijas auto projektam nav saglabājušās nekādas skices, tādēļ jelgavnieks Ruslans Grigorovičs no “ANRU Motors” savu versiju par šo auto veidoja, skatoties filmu, kurā galvenās lomas atveido Mirdza Martinsone un Mārtiņš Vilsons.

Ne tikai eksotiski spēkrati, bet arī auto entuziastu burziņš
“Auto Exotica” sadaļas ekspozīcijā ir ne tikai jaudīgi un krāšņi automobiļi, bet arī auto entuziastu burziņš. Par muzikālo pavadījumu izstādē, kā vienmēr, būs parūpējies audiotehnikas uzstādīšanas uzņēmums “SoundPit”, kurš apskatei un klausīšanai piedāvās trīs automobiļus ar dažādiem audiosistēmas risinājumiem. Savukārt "CC Nation" autoentuziastu komūna, kas pazīstama ar saviem vērienīgajiem brīvdabas festivāliem autofaniem vasarā, izstādē iepazīstinās ar automobiļu projektiem “stance”, drifta un klasisko auto kategorijā. Amerikāņu automobiļu cienītāji izstādē varēs satikt Amerikāņu autokluba pārstāvjus un apskatīt klasiskos modeļus no laikiem, kad tos bagātīgi dekorēja ar hromētām detaļām.

Elpu aizraujoši triki “nāves bumbā”
Vēl izstādes apmeklētājiem būs unikāla iespēja vērot vienu no pasaules ekstrēmākajiem motokaskadieru šoviem “nāves bumbā”. “Cageriders” komanda no Somijas – Sasja Lājoki un Jarno Karanto kaskadieru meistarību demonstrēs 19. aprīlī plkst. 13.30–13.50, 20. aprīlī plkst. 13.00–13.30, 16.00–16.30 un 21. aprīlī plkst. 12.30–13.00, 14.30–15.00. Pamatīga deva adrenalīna šova skatītājiem garantēta!
Detalizētu “Auto 2024” pasākumu programmu skati: www.bt1.lv/auto/program.php

Informējam, ka “Auto Exotica” ekspozīcijā var būt skaļi, tāpēc maziem bērniem ieteicams lietot skaņu klusinošas austiņas. Savukārt motokaskadieru “Cageriders” šova laikā iespējamas pastiprinātas motocikla izplūdes gāzes.

Seko mums!
Facebook: www.facebook.com/autoizstade.kipsala
Instagram: www.instagram.com/balticmotorshow
Linkedin: www.linkedin.com/balticmotorshow

Izstādi “Auto” rīko Starptautisko izstāžu rīkotājsabiedrība BT 1.

“Auto 2024” darba laiks:
19.–20. aprīlī 10.00–19.00
21. aprīlī 10.00–17.00

Biļešu cenas:
Ieejas biļete – 9 EUR
Studentiem, pensionāriem, invalīdiem – 6 EUR
Skolēniem – 4 EUR
Ģimenes biļete (2 pieaugušie +1 bērns līdz 18 gadiem) – 19 EUR. Par katru nākamo bērnu + 2 EUR
Iepriekšpārdošanā: www.bt1.lv/auto/buytickets.php

Autostāvvietu informācija:
Izstāžu centra Ķīpsalā autostāvvieta – 5 EUR (līdz 4h), katra nākamā stunda + 2 EUR.
Brīvdienās, 20. un 21. aprīlī, aicinām izmantot autostāvvietu P3 (Matrožu iela 12), no kuras ik pēc 5 min tiks nodrošināts transfērs uz izstādi. Turklāt maksa tikai 3 EUR un bez laika limita!
Izstādes norises laikā tirdzniecības centrā “Olimpia” pieejama bezmaksas autostāvvieta!

848021318_13694.jpg
1430191079_13694.jpg
319474476_13694.jpg
1559214379_13694.jpg
630894198_13694.jpg
1779061022_13694.jpeg
1325823902_13694.jpeg
1847214216_13694.jpeg
1687228168_13694.jpeg
793455985_13694.jpeg
849440756_13694.jpg
916726949_13694.jpg
147100798_13694.jpg
194504740_13694.jpg
749086103_13694.jpg
1750479580_13694.jpg
1693203083_13694.jpg
1306039892_13694.jpg
876742616_13694.jpg
1483682259_13694.jpg
595170880_13694.jpg
1543758006_13694.jpg
1877004577_13694.jpg
1954269662_13694.jpg
743799410_13694.jpg
661488989_13694.jpg
4552254_13694.jpg
451667503_13694.jpg
1199344742_13694.jpg
1572562827_13694.jpg
896610394_13694.jpeg
529163778_13694.jpg