Pirmie Baltijas soļi mašīnmācīšanās risinājumu ieviešanā
Mašīnmācīšanās mūsdienās ir kļuvusi par aktuālu tendenci biznesa un pārvaldes sistēmās, kas ļauj atrisināt uzdevumus, kas ir pārāk sarežģīti cilvēkam, bet ne mašīnmācīšanās algoritmam. Par risinājumiem, kas palīdz optimizēt procesus un izmantot prognozējošus algoritmus, lai organizācijas varētu pieņemt kvalitatīvākus un lētākus lēmumus, varēs uzzināt 8. Baltijas biznesa tehnoloģiju izstādē un konferencēs „RIGA COMM 2019”, kas notiks 10. un 11. oktobrī Ķīpsalā.
“Mašīnmācīšanās un mākslīgā intelekta tehnoloģiju ieviešanā svarīga ir uzņēmumu vadītāju izpratne par lietošanas iespējām un tehnoloģiju izmantošanu kā vienu no alternatīvām stratēģijas īstenošanā,” norāda “Emergn” Mašīnmācīšanās laboratorijas vadītājs Aldis Ērglis. Viņš arī atzīst, ka ļoti daudzi Baltijā izveidotie risinājumi nav zināmi publiski, jo tie ir saistīti ar uzņēmumu procesu uzlabošanu.
Latvijas meža nozares konkurētspējas uzlabošanai – mašīntulkošanas risinājums no “Tildes”
Latvijas meža nozares uzņēmumi eksportē ~75 % no saražotā, turklāt pēdējos gados apjomi tikai pieaug. Tā kā saziņa un dokumentācija notiek dažādās valodās, valodu tehnoloģiju uzņēmums “Tilde” ir izstrādājis specializētu meža nozares mašīntulku, kas ļauj ātrāk un kvalitatīvāk tulkot dažādus nozares tekstus no latviešu valodas uz angļu valodu un otrādi. Mašīntulks nespēj pilnībā aizstāt cilvēka darbu, bet sarežģītāku un apjomīgāku tekstu gadījumā ar tā palīdzību ir iespējams izveidot kvalitatīvu melnrakstu, kas atvieglo tulka darbu. “Tildes” specializētais risinājums veido par 10 % kvalitatīvākus tekstus nekā nespecializētie tulkošanas rīki. Tulkošanas rīks ikvienam ir pieejams bez maksas “Tildes” mājaslapā.
Igauņu mākslīgais intelekts palīdz cilvēkiem ātrāk mācīties
Igauņu veidotā risinājuma ”Lingvist” mērķis ir padarīt mācīšanos 10 reizes ātrāku. Pašlaik tas koncentrējas uz svešvalodu vārdu krājuma apgūšanu. Mākslīgais intelekts modelē to, kā cilvēka atmiņa saglabā un aizmirst lietas mācīšanās laikā. Izveidotā zināšanu kartēšanas tehnoloģija nosaka, kādas ir apmācāmā zināšanas pirms mācību uzsākšanas. Mašīnmācīšanās algoritmi iemācās, kuru vārdu lietošanā apmācāmajam ir jāvingrinās un kad ir laiks jauna vārda apguvei. Risinājums pielāgojas katras personas pieredzei.
“Tet” izmanto datos balstītus risinājumus pakalpojumu uzlabošanai
Datos balstīti pakalpojumi ir viens no svarīgākajiem “Tet” attīstības virzieniem, un uzņēmums izmanto algoritmus gan esošo pakalpojumu uzlabošanai, gan jaunu, inovatīvu piedāvājumu radīšanai. Bez plašāk zināmā mašīnmācīšanās piemēra – virtuālās palīdzes jeb čatbota Anetes – uzņēmums piedāvā arī mākslīgā intelekta risinājumu “CLAARA”. Tas ir tiešsaistes TV reklāmas un auditorijas analītikas rīks, kas reālajā laikā fiksē un apkopo televīzijas kanālu reklāmu datus un auditorijas statistiku jau uzreiz pēc parādīšanās ēterā. Rīks apkopo datus, izmantojot videoredzi. Savukārt, lai piedāvātu satura rekomendācijas “Shortcut Films” un “Shortcut Premiere” skatītajiem, “Tet” lieto pašražotu prognozēšanas rīku.
„RIGA COMM” ir ikgadējs IT un biznesa pasākums ražošanas un pakalpojumu nozaru uzņēmējiem, valsts iestāžu un organizāciju dažādu līmeņu vadītājiem un profesionāļiem, ko rīko Starptautisko izstāžu rīkotājsabiedrība BT 1. Tajā var uzzināt par jaunākajiem digitālo pakalpojumu sniedzēju un produktu ražotāju piedāvājumiem no Baltijas un citām valstīm, konsultēties ar zinošiem speciālistiem un kopā izvēlēties organizācijai vispiemērotākos risinājumus. Biļetes cena ir 20 EUR, tuvojoties pasākumam, biļetes kļūs dārgākas.